Thursday, February 21, 2008

Kõiges on süüdi aiablogid!

Sirvides teiste blogisid selgus, et kõik juba tegutsevad: külvavad, pikeerivad ja toimetavad. Võtsin siis minagi suuna Hortesele ning tulin tagasi hea portsu erinevate seemnetega. Vähemasti paar päeva tegutsemist nüüd garanteeritud:)

Kojutoodud seemnete hulgas oli riitsinus, mu mürgine lemmik, hibiscus trionum (üheaastane kaunite õitega taim) ja ei saa mitte mainimata jätta ensete ventricosum´it , abessiinia banaani. Niiet üks samm lähemale troopilise aia loomisele:) Muidugi juhul, kui need seemned peaks idanema. Üks kurb kogemus on mul olemas, möödunud aastal proovisin musa sikkimensis´t kasvama saada, aga edutult. Miskipärast kippus muld väga kiirelt kuivama (banaan tahab teadagi päris kõrget temperatuuri), ning taimed jäid mul kahjuks nägemata. Sel aastal üritan idandada märja kempsupaberi vahel kile sees.

Üks asi jäi mind häirima: nimelt hoiavad firmad kokku seemnepakkidele kleebitud eestikeelsete tõlgete pealt. Õnneks suvatsesin kleepsud ära tõmmata ja läbi lugeda nende all olevad inglisekeelsed tekstid, vahe on oluline, et mitte öelda määrava tähtsusega! Eestikeelne tekst nimetab abessiinia banaani üheaastaseks taimeks, inglisekeelne ja otsingumootoriga leitud tekstid internetist aga mitmeaastaseks. Samuti on eesti keeles kokkuhoiu mõttes ärajäetud juhised, et osasid seemneid tuleks enne külvamist vettelikku panna. Või on see elementaarne ja mina lihtsalt ei teadnud?
Vot niisugused ägedad banaanipuud kasvavad mu aias järgmisel aastal:D

4 comments:

Ise Hakanud Lillekasvataja said...

No vinge vigur! Edu idandamisel. Ja kasvatamisel ka.

Kadakas said...

Hoian sulle pöialt et need seemned kiirelt kärmelt vedu võtaks!

Seemnepaki siltidega olen mina ka hädas - tuleks need kleepsud sealt siis maha - noki ja näpi ja kraabi ja vahel pole sellestki kasu.

Kadakas said...

Tulin teatama, et su blogi meeldib mulle, sestap sellele "E for Excellent" tunnustuse olen annud - http://kadakaaed.blogspot.com/2008/02/thistame-lets-celebrate.html

Mari said...

Kadakas, you saved my day!
Mõtleisin just, et miks küll president mulle ühtegi ordenit ei taha anda:D
Sinu tiitli üle olen uhkem veel!