Tuesday, August 4, 2009

Jälle orhideed

Minu esimene katsetus orhideedevallas on paljulubav- kännule istutatud kuuking kasvatab uusi juuri ja vist on ka tulemas õievars, aga sellest veel vara rääkida. Igaljuhul on ta kohanenud ja mina olen temaga kohanenud, seega otsustasin uuele katsele minna.
Lisaks kuukingale ja selle minivariandile kolisid mu koju ontsiidium, miltoonia, veel üks kuuking ja üks minikuuking, no ei suutnud seda poodi jätta:)
Ma tean küll, et miltoonia pole algajale sobiv, aga tal olid liiga ilusad õied:D
Mulle tundub, et need taimed olid seal laos juba väääga pikalt seisnud, igatahes oli kõikidel taimedel hull kõdulõhn küljes. Kuukingad nokkisin kohe lahti, elavaid juuri jäi, ehkki mitte ülemäära palju. Võimalik, et tänu niisugusele kohtlemisele õied närbuvad, kuid hallitus ja mädanenud juured vist pole ka hea näitaja.
Uus kuuking

See, mis juurtest järele jäi



Nüüd siis ontsiidium. Sellel oli eriline kopituslõhn juures. Targemad võiks kommenteerida juurte ja bulbide seisu- on nad niisugused nagu olema peaks võimis


onc õied siin:



Ja nüüd mu lemmik, miltoonia

Aga siin mu vana kuuking, mis uut lehekest ja uusi juuri tegema hakkas(mul NII hea meel, see on tõestus mulle endale, et saab ainult alusel kasvatada küll)

4 comments:

isehakanud lillekasvataja said...

Ilusad on küll. Ehk jäävad elama kah.

Anonymous said...

Ontsiidium sobib algajale kah. Kui Sa paned ta mingile kännule, samblakorvi vms, siis on see kinnisest plastikpotist palju, palju parem variant. Kuna o. ei taha liguneda, vaid mahedat tuulekest juuri kuivatama:)
Juured ja bulbid OK, igaks juhuks ära midagi kyljest lõika.
Kõik taimed, mis Sa nyyd ostsid ja ümber istutasid, võivad (aga ei pruugi) õied maha visata.
Kuuking, ontsiidium jpt orhideedongi puu otsas kasvajad, seega on kännu peal kasvatamine neile täiesti sobiv ja meelepärane.
Rõhutan veel 1 asja: orhideed on VÄGA aeglase kasvuga. Kui fuksia jt omajuursed subtroopikud kasvatavad 1 kuu jooksul mitukymmend cm võrseid ja õisi, siis orhidee pakub kilpkonna-tempot. See aga ei tohiks yht õiget taimesõpra ehmatada:)
edu & jõudu!
Kaaren, Kaarnalille-lehest:)

Mari said...

Muidugi jäävad elama!
Tänud, Kaaren, ülevaate eest! Ma praegu küll rahul, esimene kuuking hakkas paari kuuga uut leht kasvatama, ehkki rappisin teda tublisti. Unustasin ennist mainida seda, et miltoonial on mõnus lõhn, hommikul ärgates on tuba seda täis!

Köögikata said...

Hommikust!
Sattusin üle saja aasta kodukauniks foorumisse ja leidsin,et Sul oli kunagi kuu aega tagasi lõhislehise äädikapuu poegi üle. Kas nüüdseks nad otsas? Mul muidugi astilbet vastu anda pole :o(, omal ainult 1 kidur punane ja siis see roomav hiina astilbe, kah kiduravõitu, no sellest võib-olla saaks tükikese näpistada.