Thursday, May 21, 2009

Armastus esimesest pilgust- loodetavasti vastastikune


Orhideesid olen imetlenud ammu, kuid olen suutnud kindlameelselt nende kogumishaigust vältida. Aga ükskord saab iga taimehuviline oma orhidee niikuinii. Nii ka mina. Lapsed kinkisid emadepäevaks.
Paljude arvates ongi kuuking just see, millega alustama peaks. Kuna mulle ei meeldi eriti potipõllundus, siis otsustasin üritada kasvatada teda võimalikult looduslike tingimuste lähedaselt. Metsast leidsin sobiva poolpõlenud kännu ning sellest hakkasingi aretama. Algselt oli känd paksult samblaga kaetud, paraku pesemise käigus pudises see maha. Aga samblapuudust metsas pole, küll ma uue toon.
Kännule asetatult näeb ta välja niisugune:Algajana ei oska ma ka juurte seisukorda diagnoosida, keskmised olid veidralt kollased. Loodan, et sellest, et nad pole valgust potis saanud. Oskab ehk keegi spetsialist kommenteerida?
Juured peale pritsimist

Nüüd aga mure uus- kännul jatkuks ruumi vist veel mõnele. Tuleb aga sammud poodi seada...

5 comments:

MUHEDIK said...

Ma pole orhideede spetsialist ja üleüldse tean toalilledest vähem kui sellest, mis õues kasvab. Aga paar orhideed on mul küll mitu aastat kasvanud ja õitsenud. Mulle tundub, et selle Sinu taime juured on väga heas seisus. Need, mis kollakamad, on ilmselt vanemad ja eks iga taim vahetab ju aegajalt juuri ja ka lehti. Neid on kuukingal tavaliselt 6 ja kui nad hakkavad uusi lehti kasvatama, siis tavaliselt läheb mõni vanematest ära. Olen tähele pannud veel seda, et kui taim kasvatab õievarsi, siis ei kasvata ta lehti ja vastupidi. Minu tähelepanekud ütlevad veel seda, et neid ei tasu kasta sagedamini kui suvel 1 x nädalas, talvel 2 x kuus. Aga siis tuleb substraat korralikult läbi vetitada.

Anonymous said...

Tr, siin orhideesegane Kaaren. Muidugi on Sinu orhidee ostetud noorena ning heas seisundis, st pole j6utud poes m2danema lasta. Kollased on need juured, mis elasid kasvupinnases, valguseta. Rohelised on valgust saanud juured.
K2nnu peal saab see taim suurep2raselt hakkama, aga 2ra ehmata, q taim m6ned 6ienupud l2hema paari n2dala sees maha viskab - see tuleb kolimisest ning ymberistutamisest. Aga 6icemise l6pul v6ib see taim teha hoopis 2 erinevat asja: 1. Hakkab kohe kasvatama kodarikust uut lehekest v6i 6ievart, ning kui Sa p2rast 6itsemist l6ikad 6ievarre tagasi esimese punga peale 1-2 cm, siis hakkab muuhulgas tollest pungast paari kuu aja sees midagi kasvama, kas uus 6ievars v6i tytartaim.
2. 6itseb 2ra, aga miski paar kuud ei juhtu mitte midagi. Siis taim puhkab, m6tleb. Mul on ka paar sellist. Siis v6ib, eriti suvel, piserdada juuri korralikult, aga kasta m66dukalt ning tundega - taim joob ju v2hem kui aktiivsel ajal. Kastmisega on nii, et k2nnu peal ei saa Sa teda yle kasta, nagu plastikpotis taime, mida on v2ga lihtne surnux kasta...
Kindlasti ootab Sinu kuuking juurte peale veidi rammusamat asja, kiulist turvast ning sammalt, mis hoiavad kinni toitained ning niiskust, looduses kasvab see taim kah puu otsas k6du sees. M6ne aastaga ronivad juured ise sinna, kus on maitsvaim k6du ning Sa ei saa teda muidu ymber istutada, kui lasedki puutykil laiali laguneda. See on ainult tore!
Juttu j2tkuks kauemakski...

Anonymous said...

Ning, kui on v6imalik, soovitan 2 eelmise aasta kandis ilmunud raamatut - Eevi Siibaku orhideeraamatut, see on v2ga tore botaanilise kallakuga raamat troopikas6brale laiema liikidekirjelduse hulgaga, kui J8rn Pinske orhideeraamat, aga too on j2lle n8 tavalise inimese 6pik, liike on v2hem aga 6petusi vastavalt rohkem. Mul on m6lemad raamatud, ning heax peangi m6lemat.
See post tuleneb vaese lootusetu orhidee haige sulest, kes soovib, et tema yritus leiax laiemat m6istmist, eriti troopikataimede-lembese rahva poolt:D sorri!

Mari said...

Hea teada, et ka teistel inimestel läheb vahel "katus lendu", st. suudavad täielikult mingist asjast vaimustuda. Aga ühe asjaliku raamatu peaks endale tõega sebima, aitäh soovituste eest!

Eve Piibeleht said...

Orhideedega ongi vist sõltuvus kerge tekkima, hoiad end eemale ja siis sulle ühel päeval kingitakse...oledki kadunud hing.
Parool inating kõlbaks ka orhidee nimeks :)